وبلاگ

اصول مهم در انتخاب و خرید کلید و پریز

کلید و پریز

 انتخاب و خرید کلید و پریز در هنگام مراجعه به بازار الکتریک یکی از مشکلاتی است که معمولا مشتریان با آن مواجه هستند. تنوع بالای این محصول باعث می‌شود مشتریان اغلب در هنگام مراجعه به فروشگاه برای خرید کلید و پریز، نگران باشند؛ که آیا انتخاب مناسبی دارند. یا از بابت اینکه فروشندگان به اصطلاح جنس‌های ته انباری یا بدون خریدار را به آنها نفروشند. ما در این نوشته تلاش کرده‌ایم تا حدودی با معرفی اصول مهم در انتخاب و خرید کلید و پریز، از این نگرانی بکاهیم.

 

راهنمای انتخاب کلید و پریز مناسب

نکات اصلی و اساسی که در هنگام خرید یا انتخاب کلید و پریز موثر است؛ علاوه بر قیمت آن عبارتند از: ظاهر و زیبایی، ایمنی، مکانیزم داخلی و مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن. هر چند که فقط مکانیزم داخلی کلید و پریز بطور مستقیم با انرژی الکتریسیته در ارتباط است. اما استفاده از مواد اولیه مرغوب و غیر رسانا از نفوذ یا نشت جریان برق  به بدنه کلید و پریز جلوگیری می‌کند. و البته تضمین می‌کند در طولانی مدت ضریب ایمنی این محصولات کاهش نیابد.

امروزه به تناسب محیط‌های با شرایط کاربری متنوع، شرکتهای تولیدکننده تجهیزات برقی، کلید و پریزهای مخصوص با مکانیزم‌های موثر بر آن محیط را تولید و روانه بازار می‌کنند. بطور مثال در فضاهای مرطوب مانند استخر، سونا یا حمام از تجهیزات برقی ضد آب استفاده می‌شود. یا در محیط‌‌هایی که فعالیت آنها بطور مستقیم تولید حرارت می‌نمایند از کلید و پریزهای ضدحریق استفاده می‌شود.

کلید و پریز ویرا پرو سفید

نکات طلایی و مهم در انتخاب کلید و پریز مرغوب

مکانیزم داخلی کلید و پریز:

کلیدهای روشنایی در گذشته به دو شکل مکانیکی و سویچی ساخته و به بازار عرضه می‌شدند. اما با پیشرفت علم و رقابت تولید کنندگان این مکانیزم‌ها به اشکال جدیدی نیز در دسترس خریداران قرار دارد. از جمله کلید و پریز لمسی، کلید و پریز تایمری، کلید حساس به صدا، کلید و پریز کارتی و …

مواد اولیه بکار رفته در کلید و پریز:

امروزه شرکت‌های تولیدی کلید و پریز از جنس های مختلف و با کیفیت‌های متفاوتی در تولیدات خود استفاده می‌کنند. از جمله متریال‌های مصرفی در تولید این وسیله می‌توان به پلاستیک، چوب، برنج، کریستال و چرم اشاره نمود. اگر شما یکی از این متریال‌ها را انتخاب کرده‌اید، حتما مطمئن شوید که در ساخت آن از نوع مرغوب استفاده شود. کلید و پریزهای با جنس فلز با پوشش رنگی مناسب در طولانی مدت زنگ نمی‌زنند و پوسیده نیز نخواهند شد.

این محصولات با ظاهری زیبا می‌توانند با هر نوع دکوراسیونی تطبیق یابند. بنابراین انتخاب جنس با کیفیت  و مرغوب که پس از سپری شدن چند سال از نصب، نیاز به تعویض نداشته باشد، یک مولفه اساسی در انتخاب کلید و پریز محسوب می شود.

کلید و پریز ویرا مدل ساده نوک مدادی

ایمنی کلید و پریز:

در هنگام خرید کلید و پریز اصلی‌ترین معیار، توجه به استاندارد بودن این وسیله است، قبل از خرید حتما کنترل کنید که این تجهیز دارای علامت استاندارد باشد. در حال حاضر اکثر تولید کنندگان داخلی کلید و پریز توانسته اند شاخصه های استاندارد ملی ایران را در محصولات خود فراهم آورند. برخی نیز با داشتن آزمایشگاههای مجهز، محصولات خود را بطور دوره‌ای و منظم مورد تست و آزمایش قرار می‌دهند. یکی از این آزمایشگاهها متعلق به صنایع الکتریک ویرا است.

قیمت کلید و پریز:

قیمت این وسیله الکتریکی متناسب با جنس و متریال بکار برده شده در آن متفاوت است. طبیعتا مدلهای لاکچری و لوکس کلید و پریز بدلیل مکانیزم‌ها و طرح های نوآورانه قیمت بیشتری خواهند داشت. اما به یاد داشته باشید که حتما کلید و پریز را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید.

بهترین مارک کلید و پریز ایرانی

برندهای ایرانی مختلفی از قبیل آسیا الکتریک، دلند الکتریک، خیام الکتریک، ویرا الکتریک در تولید و عرضه کلید و پریز فعال هستند. اکثر این تولید کنندگان برای هر سلیقه و طرحی تولیداتی معرفی نموده‌اند. اما نقطه مشترک این برندها خدمات پس از فروش و مدت گارانتی محصول به همراه استانداردهای تولید می‌باشد.

خرید کلید و پریز:

شما مشتری عزیز می‌توانید به منظور استعلام قیمت، دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع کلید و پریز روکار و توکار با کارشناسان فروش لایت نو در تماس باشید. فراموش نکنید فروشگاه اینترنتی لایت نو واقع در بازار صنایع الکتریک ایران – لاله‌زار – واقع است و بعنوان نماینده رسمی شرکت‌های تولیدی این محصولات درخدمت شما می‌باشد. امیدواریم با ما خریدی به‌صرفه و مطلوب را تجربه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید